Ordensregler

Altid:

• Din adfærd skal være hensynsfuld i forhold til fællesskabet og i overensstemmelse med skolens værdier, og du skal behandle skolens ting ordentligt.
  • Medarbejdernes anvisninger skal altid følges
  • Mobning tolereres ikke.
  • Energidrikke må ikke indtages eller medbringes i skoletiden
  • Medbragt mobiltelefon og andet elektronisk udstyr skal kun være fremme, når det gavner undervisningen og en medarbejder har givet tilladelse.​​​​​​​

I undervisningen:

• Ingen fødevarer, drikkevarer, eller lignende med mindre personalet angiver andet.
  • Når klokken ringer, går man til sin plads og gør sig klar til undervisning.
  • Anvende cykelhjelm, når der er arrangeret cykelture med skolen. Eleverne på Trin 1 skal altid bære cykelhjelm på cykelture. På Trin 2 er det på elevens og forældrenes eget ansvar, hvis eleven ikke bærer cykelhjelm på cykelture.

I pauser:

• 0.-5. klasse skal være udenfor med mindre andet angives
  • 6.-9.klasse - kun rolige aktiviteter i klasselokalet
  • Toiletbesøg afvikles
  • Bolde bæres i hænderne indenfor
  • Alle rydder op efter sig selv og hinanden
  • Kun rolige aktiviteter på gangene i stueplan
  • Ingen adgang i andres klasser med mindre andet aftales
  • Kun kaste med sne på de områder, som medarbejderne har anvist.
  • Blive på skolens område hele skoledagen, med mindre du har fået tilladelse til at forlade skolen.

Efter sidste time:

• Stole sættes op og der ryddes op, så lokalet er parat til rengøring
  • Gardiner trækkes til side og vinduer lukkes
  • Dukse fejer (0.-3.kl. skal have fejet inden kl. 14)
  • Døren låses

Hvad der sker, hvis reglerne brydes

• Overtrædelse af reglerne bliver påtalt. Det forventes, at du bagefter er villig til at forbedre din opførsel. Dine forældre kan blive orienteret om din opførsel
  • Du kan blive sendt ind i en anden klasse
  • Du kan blive sendt hjem i 1 til 5 dage. Før du kan komme tilbage, skal du og dine forældre drøfte din opførsel med skolen. *
  • Du kan blive flyttet til en anden klasse *
  • Du kan blive flyttet til en anden skole *
  • Du skal vide, at du næsten altid kan gøre en skade god igen: Vær ærlig, tag ansvar for dine handlinger og gør en ekstra indsats med dine studier, for skolen og de involverede elever.

*jvf.§52 i Folkeskoleloven